°•○●Min långa resa ●○•°

Namnet är Sofi och detta är min viktresa. Gjorde en gatric bypass den 20/4 2015 Följ mig i mitt dagliga liv :)

koka soppa

Publicerad 2014-10-29 17:38:48 i

Hej allihopa!
Jag gjorde nyss något som jag verkligen inte rekommenderar någon att göra. Nämligen att koka slankas kycklingsoppa :(
Vände ryggen till den i två sekunder och då började den koka. Det resulterade i att den blev väldigt gryning i konsistensen.
Det gick knappt att äta. 
Men jag fick i mig det men det krävdes viljestyrka.

Idag har jag jobbat på ett annat ställe ovh de va jätte kul. Ser fram emot imorgon :)

Nu blir de lite tv tittande och sen blir sängen.
Ska städa imorgon innan jobbet börjar inte förens 11.00 så det hinner jag ju med.

Idag blev de inget roligt inlägg att läsa men kag ska nog klura ut något kul och bra att skriva imorgon :)

Ha de gött nu allihopa!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-29 17:40:10

Alltid lär man sig nåt ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2014-10-29 17:40:12

Alltid lär man sig nåt ;)

Postat av: Susanna

Publicerad 2014-11-02 17:27:12

Hej!

Slankas soppa ska inte värmas över 60 grader.

Du kan t ex använda en shaker och skaka soppan och sedan värma den, micro eller spis.
Då får du en soppa med små matbitar i.(Låt soppan 'dra' någon minut så de små bitarna mjukar till sig.)

Eller

Du kan använda en stavmixer eller en blender. Då tar du 0,5-1 dl kallt vatten och pulver, mixar det. Fyller på med ca 2 dl varmt vatten, som har kokat (spis eller vattenkokare) men svalnat något och mixar lite till.
Då får du en slät krämig soppa.

Svar: tack för tipset susanna men jag värmer min på spisen som vanligt :) blev bara en miss denna gången. :)
mylongjourney.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela