°•○●Min långa resa ●○•°

Namnet är Sofi och detta är min viktresa. Gjorde en gatric bypass den 20/4 2015 Följ mig i mitt dagliga liv :)

Mycket har hänt sen sist!

Publicerad 2017-04-14 13:37:36 i Allmänt,

Hej förlåt för lång frånvaro.


Men jag har mina skäl.
Fick åka ambulans från jobbet den 30/3 för tarmvred.
Detta var en torsdag. På onsdagen veckan efter valde de att operera mig och sy igen en öppning där tarmen fastnar ibland. Låg inne på sjukhuset i 8 dagar....

I tisdags upptäckte jag att sixten kissade blod! 😮😣😭
Rena turen att han gick på den nya kristallsanden mamma köpt till en kattlåda då han bajsat utanför en lång period. Hab har dock ratat kristallsanden fram tills i tisdags. Blev en akut tid på onsdagen till veterinären som tog en urinodling på honom. Det var nästan mer blod än urin. Veterinären gav en stark dos antibiotika och smärtlindring och återkom dagen efter med svar på odlingen. Det hade växt fram bakterier, stafylokocker eller hur fasen de stavas. Så nu går sixten på antibiotika och smärtlindring. 
Han äter och dricker och busar men kissar lite dåligt fortfarande. Har förresten tagit bort kristallsanden igen för ingen av dom gick på den förutom sixten den gången.
Han kissar liiite och lite oftare, precis som vi människor när vi har urinvägsinfektion. Håller alla tummar och tår för att han ska bli bättre snabbt! ❤❤❤❤❤

Han är lyckligt ovetandes om att de är krossad medicin i hans mat 😂



När man är sjuk får man faktiskt dricka ur vattenkranen!!!!



Jag har hämtat ut mina nya glasögon 😍 progressiva fick de bli från Kenzo!

Gillar dom jättemycket! (Tack snapchat för ögonfransarna och läppstiftet 😂)

Och med detta säger jag tack för idag.

Nu ska jag fortsätta kolla på grey's anatomy och vaka över sixten som världens hönsmamma!

Ha de gött!!

Kommentarer

Postat av: lacrimosabloggen.se

Publicerad 2017-04-18 19:53:20

Oj, detta hade jag missat!
Här har jag önskat katten lyckoönskningar och så opereras du för tarmvred (igen?!).
Kära du! Är du kvar på sjukhuset? 😔
Massa kramar 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela