°•○●Min långa resa ●○•°

Namnet är Sofi och detta är min viktresa. Gjorde en gatric bypass den 20/4 2015 Följ mig i mitt dagliga liv :)

1 december 2017

Publicerad 2017-12-01 15:18:29 i Allmänt,

Nystart!


Denna dagen ska bli en nystart för mig personligen och för bloggen!

Idag symboliserar mycket.
Jag har kort sagt varit jätte sjuk nästan två veckor. Har legat inne på sjukhuset i 11 dagar varav en tid på intensiven.
Fick komma hem igår och idag är dagen då jag ska ta tag i mitt liv.
Fick en virus infektion som satte sig på luftvägarna så de där med att ta tag i mitt liv får bli sakta sakta för lungorna klarar inte mycket just nu. Ska vara hemma i 4 veckor enligt läkaren.

Så min plan nu är att skapa nya rutiner för mig själv samt göra lite grejer hemma.

Steg 1: gå upp vid 07 varje dag så att jag inte vänder på dygnet! Väldigt viktigt för mitt mående och för sömnen!

Steg2: att nästa vecka börja med små promenader ute.

De är de två första sakerna jag ska göra.

Ska även påbörja projekt "äta ur frysen"

Så framöver kommer de komma en del matbilder på vad jag hittat på ur min frys.
Här kommer en bild på vad som ska bli första måltiden

Idag ska jag dock äta mat från Max till kvällsmat.


Sen ska jag även kika upp hur fasen tradera fungerar. Ska nämligen göra garderobsrensning lite längre fram när kroppen orkar och visst kan man försöka sälja kläderna på tradera? Har dock aldrig skickat paket så de är väl de som skrämmer mig mest.

Ja detta är som sagt en nystart så vi får se hur de går 😂

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela