°•○●Min långa resa ●○•°

Namnet är Sofi och detta är min viktresa. Gjorde en gatric bypass den 20/4 2015 Följ mig i mitt dagliga liv :)

Målvikt!🎉🎉

Publicerad 2017-05-21 10:05:27 i Allmänt,

Har äntligen nått min målvikt!!! Tog ganska exakt två år sen min gastric bypass.


På mitt ett års kontroll tyckte läkaren att min målvikt eller vad han ansåg som lyckat en vikt på 70kg :) vägde väl runt 74kg då skulle jag tro. 
Jag hade en egen målvikt på 63-60kg. Läkaren nämnde att jag absolut inte skulle bli besviken om jag inte nådde den vikten. 

Nu ett år senare ser det ut så här på våge!

Så nu är nästa steg att börja träna mer styrka! Forma kroppen lite. Har en plan för de och den går ut på att börja själv så gott jag kan och sen (om jag får förlängd anställning) börja med en pt 6ggr som lägger upp en bra schema. Finns en super bra pt där jag tränar som gör kul och bra program så han ska jag välja isåfall.


För ett litet tag sen när jag gick hemma och slappade i mina mjukisbyxor så insåg jag att de ramlade av mig mer eller mindre. Det var typ de enda byxorna jag kunde ha när jag var som störst. Fyllde up dom helt!
Haha på skoj testade jag detta 😂😂😂

Det var en stor ögonöppnare!!!


Förutom att börja med styrketräningen så har jag som mål att innan augusti är slut kunna jogga runt växjösjön! Den är väl ca 5km skulle jag tippa på.
En underbar kollega till mig och jjag ska försöka gå runt sjön en gång i veckan och 2ggr i veckan ska jag intervallträna runt. Jag är kass när de kommer till upplägg av sånt men min kollega har koll😃😃🖒
Så han är snäll och hjälper mig lägga upp ett litet träningschema så att jag har nått att följa, det gör ju det mycket lättare att nå sitt mål! 🏅🏅


Ja det var allt jag hade denna gången! Kommer nog bli mycket om träning, psykiskt måeende och katter framöver här på bloggen så håll utkik! (Säger det än en gång, nu ska det börjas på på riktigt på bloggen!)


Ha de gött! 💋

Kommentarer

Postat av: lacrimosabloggen.se

Publicerad 2017-05-22 04:51:57

Rolig läsning! :D
Du verkar ha mycket på gång nu och tydliga mål. Stort grattis till viktnedgången! ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela